Scroll to top
© 2024, MarketSoul s.r.o. Všechna práva vyhrazena
Sdílet
Zpět na ukázky prací
Sociální sítě

Continental – Instagram, influencer marketing a soutěže

Scroll

01. Shrnutí

Správa Instagramu, photoshooting a influenceři

V čase převzetí Continental Instagram byl profil na úplném začátku. Neměl své followery, prakticky žádný obsah ani strategii. Před převzetím profilu jsme vytvořili komunikační strategii, která nejenže přitáhla požadované množství fanoušků, ale také jsme je do obsahu zapojili a rozkomunikovali. Součástí komunikace byla i tvorba vlastních fotografií a navázání spolupráce s influencery jako Martina Pártlová, Vendula Pizingerová nebo Aneta Chovancová a.n.d.u.l.a..

Pomocí hashtagu #Contipneu, který byl zvolen pro českou lokaci, jsme získali společnou linku, kterou dnes používá převážně pánská část populace a díky spolupráci s influencery se nám povedlo zvýšit zájem i ženského publika.

02. O klientovi

Společnost Continental je jedním z předních výrobců pneumatik pro osobní a lehké nákladní automobily (PLT) v Evropě a čtvrtý největší výrobce pneumatik pro osobní automobily na světě na trhu s originálním vybavením a na trhu s náhradními díly.

03. Náš úkol

Influencer marketing

Cílem spolupráce, která se začala psát na podzim 2016 bylo pomocí tvorby kvalitního obsahu rozběhnout pravidelnou komunikaci značky na Instagramu. Jako klíčové indikátory úspěchu byly stanoveny:

  • počet získaných followerů po 2 měsících
  • procentuální nárůst množství zasažených uživatelů

Oba parametry byly splněny a komunikace úspěšně pokračuje dodnes.

Cílovou skupinou pro Barum Continental nejsou pouze zarytí fanoušci do aut, ale i křehké a krásné ženy, které se starají o svůj vůz. Na tuto cílovou skupinu si Continental s naší agenturou posvítil. Oslovili jsme přes Instagram Continental pneumatiky několik influencerek - a.n.d.u.l.a., vendula.pizingerova a amazonka. Continental do kampaně zapojil ještě Martinu Pártlovou.

Tvorba soutěžních microsites

Jako další nástroj na rozšíření publika na Instagramu jsme zvolili organizování pravidelných soutěží o zajímavé ceny. Každá soutěž má vlastní mikro webovou stránku (microsite), na které se celá soutěž včetně vyhodnocení odehrává. Časem se soutěže ukázaly jako skvělý kanál na rozpohybování fanoušků, šíření dobrého jména Continental pneumatik a sběr emailů. Výhodou je také možnost jejich pravidelného opakování v průběhu let bez nutnosti tvořit celou soutěž od začátku s vyššími náklady.

04. Překážky

  • Rozběhnutí profilu s nulovým počtem fanoušků
  • Tvorba vlastního fotoobsahu
  • Zapojení fanoušků do komunikace a tvorby obsahu
  • Cílení na ženskou část publika a zapojení do dění na profile

05. Jak jsme pomohli

Nárůst počtu followerů

Nastavili jsme pravidelnou komunikaci značky. Zároveň jsme pomocí spotřebitelských soutěží zapojili uživatele do dění na Instagramu, díky čemuž máme výborné výsledky v rámci organického i placeného dosahu příspěvků.

Abychom si získali popularitu s tak pánským tématem jako jsou pneumatiky i u dámské části publika, zapojili jsme do obsahu významné české influencerky. Všechny jsme pozvali do partnerské sítě Best Drive a postarali se o jejich pohodlí a zároveň jim vyřešili obutí na jejich plechové miláčky. Holky nám pomohly pomocí Insta Stories odpromovat soutěž na Instagramu o poukaz na pneumatiky v hodnotě 10.000 Kč.

A výsledek?

  • 21 Instagram Stories
  • 4500+ komentářů u soutěže
  • nárůst fanoušků o 3300 followers během pár týdnů

Vlastní photoshooting nám  pomohl rozběhnout autentický obsah, kterým jsme se přiblížili k fanouškům. Nyní nám fanoušci sami přispívají vlastním obsahem.

Díky zapojení influencerů se nám povedlo získat dámskou část publika, což bylo doposud nepředstavitelné.

06. Zhodnocení

"S agenturou MarketSoul spolupracujeme přibližně 3 roky, zejména při správě sociálních sítí. S výsledky jejich práce jsme velmi spokojeni. Agentura je pečlivá a orientovaná na výsledek. Dodává nám kreativní nápady a výstupy jejich práce jsou vysoce kvalitní, dosahují stanovených KPI a jsou pro nás v neposlední řadě také inspirativní."

Petr Staněk, Online Marketing Manager - Continental

Chcete zrealizovat podobný projekt?