Scroll to top
© 2018, Marketsoul s.r.o. Všechna práva vyhrazena
Sdílet
cs
Zpět na ukázky prací
Full-service Weby a eshopy Sociální sítě Branding a design

KERA GREEN – E-shop na Shoptetu a PPC kampaně

  • Datum: 8 dubna, 2020

  • Služba: E-shop a PPC kampaně

  • Klient: KERA GREEN s.r.o.

  • Odkaz na web: https://www.kera.cz/

Scroll

01. Shrnutí

Jak spustit online prodej za pouhé 2 týdny v čase koronaviru

Koncem března roku 2020 přišla pandemie koronaviru, která zapříčinila zavření všech obchodů včetně hobby marketů, které jsou pro KERA GREEN hlavním odbytištěm jejich produktů - substrátů a hnojiv - které vyrábí. Proto jsme v co nejkratší době potřebovali rozjet webové stránky s eshopem a spolu s tím zahájit online prodej produktů. 

Nové webové stránky jsme vyhotovili ještě začátkem roku. Následovala tvorba e-shopu na šabloně, který jsme měli za 7 dní hotový a připravený ke spuštění. Mezičasem jsme rozběhli přípravu vizuálů a reklamních textů pro PPC kampaně ve vyhledávačích a na sociálních sítích. Cílem bylo rychle zareagovat na krizovou situaci a nabídnout řešení, který zvýší prodej produktů.

02. O klientovi

KERA GREEN je rodinnou společností fungující již od roku 1992 vyrábějící ty nejlepší české substráty a hnojiva. Na mezinárodní úrovni pak od roku 1997. V současnosti exportuje do evropských zemí, jako jsou Slovensko, Rakousko, Maďarsko nebo také Rumunsko. Spolupracuje s mnoha zahradnickými centry, profesionálními pěstiteli, obcemi ale také s potravinářskými či hobby řetězci.

Jejich zákazníkům nabízí produkty vyráběné z vybraných surovin na plně automatizované výrobní lince, avšak pod neustálým dozorem odborného personálu. Kromě vlastních zpracování surovin si také pečlivě vybíráme své dodavatele, abychom si byli jisti, že s využitím těchto surovin můžeme zákazníkům nabídnout tu nejvyšší kvalitu.

03. Náš úkol

Koronavirová pandemie razantně změnila situaci na trhu. Některé firmy to položilo, některé posunulo do stavu hybernace a některé toho využili ve svůj prospěch. Poslední scénář byl právě případ společnosti KERA GREEN, která ochotně a rychle reagovala na zavřené obchody a díky nám odstartovala online prodej.

My jsme nažhavili všechny motory a otestovali svoji schopnost, jak rychle dokážeme u klienta rozjet online prodej v situaci kdy:

  • klient prodává 99 % své výroby přes řetězce a síť hobby marketů,
  • všechny hobby markety a zahradnictví jsou zavřená,
  • klient nemá žádné vlastní prodejny,
  • na sociálních sítích doposud neexistoval,
  • nedisponuje vlastním e-shopem,
  • povědomí o značce je mezi B2C zákazníky jen minimální,
  • a realizuje jen malé minimum reklamních aktivit.

04. Jak jsme pomohli

Od tvorby loga až po spuštění prodeje na e-shopu

Na webu jsme začali pracovat ještě začátkem roku. Společnost Kera v té době ještě neměla ustálené logo a korporátní identitu, což bylo základním stavebním kámenem pro vývoj webových stránek. Začali jsme tvorbou loga a logomanuálu.

Pro tvorbu webových stránek jsme se rozhodli jít efektivní a cenově dostupnou cestou webových stránek na wordpressové šabloně. Vybrali jsme designovou šablonu, graficky ji upravili podle nově navržené korporátní identity klienta a logomanuálu, vložili vlastní texty, fotografie a web byl za 14 dní hotový.

Následovala tvorba e-shopu KERA GREEN. Primární parametr při návrhu řešení byla cena a rychlost, proto jsme opět sáhli po šabloně. Tentokrát jsme rozjeli e-shop na platformě ShoptetJedná se o skvělé řešení, pokud netrváte na customizovaném designu na míru a nevyžadujete extra speciální funkce. E-shop na Shoptetu umí všechno, co je na startu prodeje potřebné. Na e-shopu jsme nakonfigurovali:

  • platební bránu Comgate s nejnižším poplatkem z transakce,
  • zasílání faktur zákazníkovi,
  • doprava byla bez napojení nakolik si ji zajišťoval e-shop sám,
  • import produktů pomoc XML feedu z databáze KERA,
  • varianty balení produktů se změnou ceny za dopravu.

 

Výstavba PPC kampaní na sociálních sítích a ve vyhledávači Google probíhala v průběhu vývoje e-shopu, takže po spuštění e-shopu jsme mohli ihned zahájit propagaci. Každý začínající e-shop si vyžaduje jiný marketingový mix, proto strategii připravujeme na míru. V tomto případě jsme se rozhodli pro spuštění regionální kampaně, která měla vysokou relevanci, nízkou konkurenci, levnější cenu za proklik a méně nákladnou dopravou produktu k zákazníkovi. V

05. Výsledek

Zde je aspoň drobný náhled na výsledky, které jsme dosáhli za 3 týdny kampaně:

  • Investice do media: 4.143 Kč
  • Přímé tržby z reklamy: 28.199 Kč

Reklama i styl komunikace, který jsme rozběhli na sociálních sítích, měl pozitivní ohlasy, zvýšil regionální povědomí o firmě a produktech, které nabízí. Co je ale nejdůležitější je fakt, že klient je nyní kdykoli připraven na online prodej, v případě, že by klasický prodej přestal fungovat.

 

Chcete zrealizovat podobný projekt?