Scroll to top
© 2024, MarketSoul s.r.o. Všechna práva vyhrazena
Sdílet
Zpět na ukázky prací
Sociální sítě Branding a design

Čerstvě utrženo
Kreativní koncept komunikace

  • Datum: 10 května, 2022

  • Služba: Kreativní koncept komunikace, social media

  • Klient: Čerstvě utrženo, družstvo

  • Odkaz na web: https://cerstveutrzeno.cz/

Scroll

01. Shrnutí

Kreativní koncept komunikační strategie pro Čerstvě utrženo

V rámci výběrového řízení na novou online komunikační agenturu jsme pro družstvo Čerstvě utrženo vytvořili kreativní koncept tvorby obsahu na sociální sítě a mediální prostor. Návrh zahrnoval nejen správu sociálních sítí Facebook a Instagram, profesionální focení, natáčení videí, ale taky vaření. Jak jinak nejlépe zachytit poctivé ovoce a zeleninu než přímo na talíři? A když k tomu přidáte nádherný příběh každého jednotlivého receptu obohacený o ručně zpracované ilustrace, máte unikátní obsah, kterým si získáte srdce zákazníků.

Poctivá ruční práce a kreativní myšlenky - tak se buduje love brand.

Kreativní koncept jsme tvořili ve spolupráci s šikovnými kolegy z Varga Studio, konkrétně ilustrátor a kreativec Kryštof Kotík a špičkový fotograf Peter Varga. Společně pracujeme na skutečných výzvách, které si vyžadují extra dávku kreativního myšlení a umělecké zručnosti.

02. O klientovi

Čerstvě utrženo - Sdružení českých farmářů

"..., kteří pro vás pěstují poctivé a chutné ovoce a zeleninu."

Za Čerstvě utrženo stojí farmáři, kteří na vaše stoly přinášejí poctivé ovoce a zeleninu plné chuti a vůně. Plody jejich práce sbírají až plně zralé a nabízí vám je vždy čerstvé. Necestují totiž za vámi přes půl Evropy nebo z jiných kontinentů. Díky moderním technologiím a biologické ochraně navíc není potřeba používat pesticidy.

Pěstují kvalitní ovoce a zeleninu, kterou můžete v obchodech snadno najít a opakovaně se k nim vracet. Etiketa Čerstvě utrženo je tak garancí nejen kvality, ale i lokálního původu a udržitelného způsobu pěstování, které nemá zničující dopad na naši přírodu.

03. Kreativní koncept

Komunikační strategie

Tento kreativní koncept je návrhem pro vytvoření uceleného vizuální obsahu všech internetových komunikačních kanálů Čerstvě utrženo (ČU). Při přípravách na tento projekt jsme si naši
práci rozdělili na čtyři základní kapitoly:

  1. Jídla, kterým dominuje zelenina a ovoce z Čerstvě utrženo.
  2. Lidé, kteří dávají ČU život každý den.
  3. Prostředí farem ČU.
  4. Implementace obsahu na sociální sítě a další internetové platformy.

Náš koncept vychází ze stejného principu jako samotné Čerstvě utrženo.

Chtěli bychom lidem přinášet něco nového, svěžího a čerstvého každý den.

Soustředíme se přitom na přirozenost, vyprávění příběhů a v praxi na detailní přípravy.

Příběhy

Pevně věříme, že vše, co má svéráznou duši, má svůj autentický příběh. Za čerstvostí a kvalitou ovoce a zeleniny z farem ČU se skrývá mnoho příběhů.

Rádi bychom je lidem vyprávěli, aby si pokaždé při pohledu na jedno vybrané místo na pultu se zeleninou a ovocem v hypermarketu vzpomněli alespoň na jeden příběh, který si někde přečetli, a jistým způsobem se s ním ztotožnili. Tento princip navazuje velkou měrou na dosavadní snažení ČU, které z jejich produktů vytváří svébytný fenomén.

Recepty jako důvod vařit

Recepty, která bychom všem lidem přinesli, by spojovalo několik věcí. Vždy jim dominuje ovoce nebo zelenina od ČU. Bez ní by žádný z našich receptů neměl tak specifickou chuť a kouzlo. Nevaříme složitě dlouhé hodiny za
pomoci ingrediencí, které není možné nikde pořádně nakoupit. Každý z našich receptů má švih a elegantní trik, který usnadňuje vaření a vyvolává na tvářích kuchařů lehké pousmání.

V neposlední řadě má každé jídlo z naší kuchyně příběh, který mu dává nezaměnitelnou duši. Máme na mysli příběhy, které se vypráví, když usednete ke stolu a odklopíte poklici.

Recepty jako důvod koupit ty nejkvalitnější ingredience

Médium, které nikdy neskončí s vyprávěním

Chceme vytvořit nejenom dostatek obsahu pro Čerstvě Utrženo, ale především jej dramaturgicky koncipovat jako příběhy, které na sebe plynule navazují a lákají jednotlivce, aby podlehli osobnímu kouzlu ČU.

Instagram pro nás znamená spoustu věcí, ale především je výkladní skříní značek, které se neustále vyvíjejí. Proto jsme vytvořili jednoduchý koncept, který spojuje všechny naše fotografie, ilustrace a další vizuální prvky do jednotného stylu.

Vizuální obsah, na který máte chuť

Místo focení a natáčení ve studiu hledáme reálná místa, která profesionálně nasvítíme jako na film, a posléze v nich vytváříme jednotlivá videa a fotografie z vaření. Autentické lokace nám dávají kromě nezaměnitelné opravdovosti také možnost vytvářet vizuální obsah, který je v exteriérech.

Část námi navrhovaných receptů je stylizovaná na grilovací odpoledne a večer…

Unikátní obsah plný inspirace

Většina řetězců hypermarketů, kde je k dostání zelenina a ovoce z farem Čerstvě utrženo, distribuuje vlastní tištěná periodika.

Jsou ideálním nástrojem pro dlouhodobější propagaci ČU. Chystáme texty, fotografie i videa z vaření vybraných receptů - připravujeme obsah pro časopisy v hypermarketech, které si lidé berou sebou domů pro kulinářskou inspiraci…

04. Závěr

Ne všechna práce vždy padne na úrodnou půdu...

(Nebo pro ni není vhodný čas.)

Komunikační koncept nakonec bohužel nebyl realizován. Těšili jsme se na vaření, vyprávění příběhů, psaní textů, focení na různých lokacích, tvorbu videí a kreslení ilustrací, kterými bychom udělali radost všem lidem, kteří rádi vaří, rádi se sejdou u stolu, povídají si o jídle a rádi hledají inspiraci. Těšili jsme se, že si všichni Čerstvě utrženo oblíbí, že z něj uděláme ještě větší love brand a že zvýšená poptávka po poctivé, v Česku vypěstované, zelenině a ovoci přinese do regálů supermarketů ještě více čerstvých a kvalitních českých surovin. Zatím si však budeme muset počkat, případně si vystačit se současným stavem.

Pracovat na tomto kreativním konceptu nás neskutečně bavilo a máme ho odložený v šuplíku pro jakoukoli další příležitost.

Tímto zároveň chceme poděkovat spoluautorům Kryštofovi a Petrovi z Varga Studio.

Chcete zrealizovat podobný projekt?