Scroll to top
© 2024, MarketSoul s.r.o. Všechna práva vyhrazena
Sdílet
Zpět na ukázky prací
Sociální sítě

SOLITAIRE
Terranova a Calliope
Tvorba loga a firemní identita

Scroll

01. Shrnutí

Z nevinného inzerátu SKVĚLÁ česko-italská SPOLUPRÁCE

"Solitaire’s dream isn’t something that serves just to communicate noble principles; it should be the compass that guides our culture, the way we work every day within the company."

Takhle začínal inzerát na tvorbu loga pro společnost Solitaire s.r.o., která zastupuje známé italské značky Terranova a Calliope v České republice. Jednalo se o nenápadnou veřejnou poptávku na portále ePoptávka.cz, odkud nám pravidelně chodí upozornění na nové potenciální zákazníky. Standardně na poptávky tohoto typu nereagujeme. Poptávající jsou většinou živnostníci nebo menší firmy, které hledají spíše jednotlivce mezi grafiky a programátory, kteří jim pomůžou s menším webem nebo tvorbou jiných online marketingových materiálů. Zadání je častokrát vágní. Poptávající chtějí pouze hrubou kalkulaci a šance, že nám na hezky připravenou nabídku služeb, kterou jako jednu z mnoha dostal, zareagují je velmi malá. Proto tomuto zdroji poptávek nevěnujeme moc pozornosti.

Tenhle inzerát nás však zaujal a naší reakcí byl hezky napsaný mail majiteli firmy, který v krátkosti popisoval filozofii MarkteSoul, lidský a poctivý přístup k podobným projektům, pár referenčních prací a hrubý odhad ceny služeb v několika úrovních. V jednoduchosti to byl mail, který zaujme a pokud se jedná o vážnou poptávku, není důvod na něj pozitivně nezareagovat :) Tak se zrodilo vzájemné přátelství mezi MarketSoul a Solitaire s.r.o., jehož výsledkem je charakteristické logo a luxusní firemní identita zahrnující reflektující vizi, sny a hodnoty společnosti Solitaire. Následoval vývoj firemní microsite a nyní se schyluje k dalším společným projektům. Schůzky v angličtině nás prostě baví...

02. O klientovi

TERRANOVA & CALLIOPE

Solitaire, spol. s.r.o. je česká módní maloobchodní společnost (franšíza společnosti TEDDY s.p.a.), která spravuje komerční síť dvou nezávislých italských značek: TERRANOVA a CALLIOPE. S více než 20 lety zkušeností na českém trhu nabízí svým zákazníkům 3 módní kolekce pro ženy, muže a děti).

Hodnoty Solitaire

Our dream is to build up a large, global company with a huge turnover. This turnover would allow the company to expand and create jobs, and part of its annual net profits would be used to help the less fortunate, through social work both in Italy and abroad.

Our dream is to build up a company in which people, both young and more mature, manage to give their lives meaning through their work.

Our dream is to build up a company where for every five so-called “normal” employees, there is one with problems, and that the five so-called “normal” employees will assist those who are less fortunate in their work and help them live a normal life. Only through work people can earn dignity.

Our dream is to create a courageous managerial group, which is responsible, competent, fearlessly faces the future, and manages to transmit such values to those who follow in their footsteps.

03. Jak jsme pomohli

Tvorba loga a firemní identity

Jaký je rozdíl mezi tvorbou loga za 3 tis. Kč a za 300 tis. Kč? Tohle je poměrně relevantní otázka většiny zákazníků. Pokud ji dobře nevysvětlíte, pravděpodobně váš obchod nedopadne, protože vám klient nevěří. Anebo nějakým zázrakem dopadne a vy jako tvůrce skončíte s nižším budgetem, protože jste klienta nedokázali přesvědčit. Vždyť výstupem je malý jpg 500x500px s logem v barevné a černobílé verzi...

Rozdílem je čas, který do toho grafik/kreativec nebo umělec může vložit. Pokud na to má 3 hodiny, nečekejte promyšlené prvky nebo detailně propracovaný vizuál. Jednoduše vezme název firmy, chvíli pohledá lepší font, najde odpovídající ikonku jako symbol, lehce ji upraví, spojí to dohromady a udělá pár variant (na výšku, šířku, barevně, černobíle). V lepším případě udělá 1-2 varianty navíc. Je to funkční varianta, která může posloužit.

Naštěstí tohle nebyl případ firmy Solitaire. Zde jsme měli dostatek času na to se s logem vyhrát, připravit několik propracovaných konceptů, zapojit vizi, hodnoty společnosti a promítnout význam slova a charakter byznysu do samotného vizuálu. Abychom byli schopni všechny tyhle prvky navnímat a poznat chemii společnosti, bylo esenciální uskutečnit několik callů/schůzek se sympatickým majitelem, Italem žijícím v ČR Fillipem Zancanarem. Probrali jsme aktuální situaci společnosti, budoucí plány a cíle, po kterých jsme se pustili do práce.

Jak jsme postupovali při tvorbě loga?

  1. Úvodní briefing a brainstorming
  2. Návrh 3 rozpracovaných konceptů
  3. Výběr favorita
  4. Dopracování finálního loga
  5. Logomanuál s požadovanými firemními materiály (vizitky, hlavičkový papír, ppt, atd.)

Tvorba firemní microsite

Dalším návrhem v rámci spolupráce bylo z naší strany vytvoření menší firemní stránky se základními informacemi. Nápad se majiteli líbil a měsíc po tvorbě loga jsme se pustili i do microsite. Cílem bylo představit společnost Solitaire

Chcete zrealizovat podobný projekt?